16 Haziran 2014 Pazartesi

Subaru'nun Boksör(Boxer) Motor Teknolojisi

     
                                                  Subaru Boksör(Boxer) Motor



        Boksör tipi motorlar silindirleri karşılıklı yatay bir düzlem üzerinde ve aralarında 180 derece açı ile yerleştirilmiş motorlardır.Boksör motorlarda, karşılıklı pistonlar eş zamanlı olarak üst ölü noktaya eriştiğinden dolayı dengelenme problemi oluşmamaktadır. Basit bir yapıya sahip olmaları nedeni ile parça sayıları diğer motorlara göre daha azdır. Ek olarak bu tasarım diğer motorlara göre daha kısa ve alçak dizayn edildiğinden, daha kompakt, daha hafif ve çok sağlam bir yapı elde edimesine olanak sağlamıştır.
         






        Subaru Boksör motoru alçak ve kısa olmasından dolayı şasi üzerine oldukça aşağıya konumlandırmıştır.Bu yerleşmeden dolayı aracın ağırlık merkezi diğer motor tipli araçlara göre kayda değer bir aşağı çekme oldu.Unutulmamalıdır ki aracın ağırlık merkezi yere ne kadar yakın ise aracın yol tutuşu ve dolayısıyla güvenli araç kullanımını sağlamaktadır.







        Bu motor tipini Subaru 'dan başka Alfa Romeo , Porshe , Volkswagen gibi otomobil firmalarıda ilk başlarda kullanmaya başladılar.Kısa piston kolları sayesinde hatrı sayılır bir güç elde etmelerine karşın yüksek yakıt tüketiminden dolayı pek tercih etmemekteler. Subaru ise bu soruna 2008 yılında Paris Motor Show 'da tanıttıkları Dizel Boxer Motor ile çözüm bulmuştur.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder